acmim Asociatia Parintilor Copiilor cu Defecte Cardiace Congenitale
Pentru pacienti, parinti, doctori si oameni de stiinta

Cauta

Autentificare

Log in

 

Fapte şi numere

Tabel 1: Atributele în dezvoltarea copiilor preşcolari

Consecinţe Exemplu
Dominanţa percepţiei senzoriale Justifică nevoia operaţiei copilului prin oferirea de simptome precise Explică efecte pozitive spunând “După operaţie vei putea fugi”
Cogniţie egocentrică Foloseşte metode adecvate pentru a afla simptomele copilului Foloseşte scale ale durerii adecvate copiilor
Concentrează-te pe un aspect Foloseşte perspectiva copilului pentru a previziona elemente înfricoşătoare în spital Atrage atenţia copilului spre lucruri pozitive
Neglijarea intenţiei Dificultăţi în a face faţă unui tratament dureros şi inconfortabil Explică intenţia pozitivă înainte de tratament
Perspectivă temporală restrictivă Oferă substanţă timpului Explică timpul într-un alt mod – “După ce vine bunica în vizită mai stai în spital numai o zi”
Neînţelegerea cauzalităţii Evită să oferi motive raţionale atunci când corelezi cauza de efect Evită asocierea bolii cu comportamentul reprobabil.

Fapte şi numere: pregătirea pentru operaţie

  • Aproximativ 75% dintre copiii cu defecte congenitale la inimă au nevoie de cel puţin o operaţie pe cord.
  • Aproximativ 30% dintre copiii cu defecte congenitale cardiace au avut nevoie de mai mult de o operaţie la inimă.
  • În medie, din 80 de zile aceşti copii au aproape 5 zile de spitalizare.
  • Mai mult de jumătate dintre aceşti copii au un minim de descoperiri clinice pos-operative.