acmim Asociatia Parintilor Copiilor cu Defecte Cardiace Congenitale
Pentru pacienti, parinti, doctori si oameni de stiinta

Cauta

Autentificare

Log in

 

Fapte şi numere

Probleme şcolare tipice ale copiilor cu probleme cardiace:
  • Absenteismul şcolar
  • Participare scăzută la activităţile fizice
  • Discriminarea
  • Dificultăţi cu integrarea socială
  • Dificultăţi la învăţare
  • Probleme comportamentale
  • Lipsa de motivaţie ocazională
Principalele motive pentru problemele şcolare:
  • Frecvenţa ridicată şi durata lungă a consultaţiilor medicale şi internările în spital
  • Efectele medicamentelor (ex: medicamentele diuretice şi anticoagulante)
  • Dificultăţi în adaptarea şcolară după operaţie şi internările lungi în spital
  • Atitudinea prea protectivă a profesorilor
  • Dificultăţi în formarea relaţiilor sociale cu colegii de clasă
Persoanele care sunt implicate în dezvoltarea şcolară a copilului cu o boală cardiacă:
  • Copilul
  • Părinţii, familia şi prietenii
  • Profesorii
  • Colegii de clasă
  • Doctorii şi profesorii din spital
Responsabilităţile profesorului:
  • Să fie bine informat despre situaţia medicală a unui copil cu o boală de inimă şi să ofere informaţii corecte colegilor.
  • Să trateze copilul într-un mod adecvat (nu prea protectiv sau să ignore copilul; să evite să facă copilul să se simtă diferit).
  • Să detecteze problema de sănătate a copilului şi schimbările fizice sau de comportament (ex: simptomele de depresie, pierderea apetitului).
  • Să se informeze cu privire la medicamentaţia pe care o ia copilul.
  • Să adapteze curricula pentru copiii cu restricţii neurologice sau fizice.
  • Să asigure integrarea socială a copilului nu doar în clasă, ci şi la spital (să încerce să faciliteze contactul între copil şi colegi pe durata internării acestuia în spital).
  • Colaborarea cu profesorii din spital.
  • Să menţină o comunicare fluidă şi regulată cu familia.