Fapte şi numere
Probleme şcolare tipice ale copiilor cu probleme cardiace:
- Absenteismul şcolar
- Participare scăzută la activităţile fizice
- Discriminarea
- Dificultăţi cu integrarea socială
- Dificultăţi la învăţare
- Probleme comportamentale
- Lipsa de motivaţie ocazională
Principalele motive pentru problemele şcolare:
- Frecvenţa ridicată şi durata lungă a consultaţiilor medicale şi internările în spital
- Efectele medicamentelor (ex: medicamentele diuretice şi anticoagulante)
- Dificultăţi în adaptarea şcolară după operaţie şi internările lungi în spital
- Atitudinea prea protectivă a profesorilor
- Dificultăţi în formarea relaţiilor sociale cu colegii de clasă
Persoanele care sunt implicate în dezvoltarea şcolară a copilului cu o boală cardiacă:
- Copilul
- Părinţii, familia şi prietenii
- Profesorii
- Colegii de clasă
- Doctorii şi profesorii din spital
Responsabilităţile profesorului:
- Să fie bine informat despre situaţia medicală a unui copil cu o boală de inimă şi să ofere informaţii corecte colegilor.
- Să trateze copilul într-un mod adecvat (nu prea protectiv sau să ignore copilul; să evite să facă copilul să se simtă diferit).
- Să detecteze problema de sănătate a copilului şi schimbările fizice sau de comportament (ex: simptomele de depresie, pierderea apetitului).
- Să se informeze cu privire la medicamentaţia pe care o ia copilul.
- Să adapteze curricula pentru copiii cu restricţii neurologice sau fizice.
- Să asigure integrarea socială a copilului nu doar în clasă, ci şi la spital (să încerce să faciliteze contactul între copil şi colegi pe durata internării acestuia în spital).
- Colaborarea cu profesorii din spital.
- Să menţină o comunicare fluidă şi regulată cu familia.